Anmeldelser

Artikler om Jættestuekoncerter:

Rootszone.dk 1/7 – 2017

Folketidende Lolland 6/7 – 2016

sn.dk/Lejre 18/7 – 2016

Roskilde Dagblad 18/7 – 2016

Frederiksborg Amtsavis 27/7 – 2016

Og om andet:

”… Hanne Methlings prægtige vokal, der i sig selv er en rejse henover ild, grænser og følelsesvande, …”   Monna Dithmer, Information

”… Hanne Methling, der slet og ret er et vokalt fænomen, op til det helt usædvanlige. …”  Michael Bonnesen, Politiken

”… Hanne Methlings fabelagtige sangstemme og de utrolige måder, hun anvender den på. …” Mogens Garde, BT

”… Hanne Methling imponerede med et virtuost guitarspil og en meget udtryksfuld sang, som passede smukt til hendes både dybsindige og anderledes tekster. …”
laan, Dagbladet Ringsted

”… sangeren Hanne Methling er et regulært kup til denne forestilling med sin fantastisk fleksible og udtryksstærke stemme. …” Johnny Jørgensen, Politiken

”… Scenernes fællesnævner er Hanne Methlings altfavnende stemme, der både messer latin, fremsiger russiske digte – og skriger menneskets lyd for angst og glæde. …” Anne Flindt Christensen, Weekendavisen

”… Hanne Methling synger ætsende ”Libera me” og ”Kyrie”. Længslen efter indre forløsning er vakt. …”  Ole Nørlyng, Berlingske

”Edith Piaf, Yoko Ono, Pia Raug, Iggy Pop, Birgitte Grimstad og Joni Mitchell har ikke umiddelbart det vilde med hinanden at gøre. Men Hanne Methling mindede på skift om dem alle sammen, da hun spillede på ’huset i aftes, og dermed skulle det fjerlet være antydet, at hun kom vidt omkring i sine udtryk. …”
Jakob Kvist, Århus Stiftstidende

”… Jeg har altid været så fascineret af hendes store kraft, når hun, lille og sort, står dér med sin store guitar – og er så stor og farverig. … så fylder hun altid rummene ud – dybt ind i hjørnerne. Hendes sang/musik/lyrik går op i en højere enhed – eller sammenhæng – som jeg sjældent har hørt før. Den følger ikke de gængse regler og normer for, hvilken genre den tilhører – og det er én af de dejlige ting ved hende. Hun har sin helt egen og helt personlige form. Teksterne er tætte og meget personlige. Intensiteten følges hele tiden med sangen og musikken – eller er det omvendt? … De bliver fremført med stor følsomhed – blide og varme – pludseligt pågående og infernalske. … Hanne Methling formår at vandre ud og ind i tilhørernes psyke og stemninger … hun er et smukt og meget levende billede på de modsætninger, der ligger i os alle – eller i hvert fald i mig selv. …”
Stine Korst, Levende Billeder

”Hanne Methling gør ikke meget i ydre effekter, men hendes sange er spændt op med indre dramatik … En ensom, spinkel og sortklædt skikkelse, der i al sin skrøbelighed udstråler en trodsig styrke, som var hun hinsides al jordisk smerte og sårbarhed.”
Jørn Rasmussen, Århus Stiftstidende

Mixture-dage på Louisianna med musik af Per Nørgård og Hanne Methling og koreografi af Marie Lalander
”… I musikalsk henseende var det de to sidste indslag, der reddede forestillingens sammenhæng: ”I Ching”, og Hanne Methlings fantastisk stærke sange og optræden. Her var der med ét tale om helt igennem autoritative musikere, med personlige udtryk og overskud til at formidle dem. …”
Jakob Levinsen, Weekendavisen

”Hanne Methling er noget af det bedste, der er sket i dansk musikliv meget længe.  …  Hun er skrøbelig, hun er stærk, hun er følsom, hun er hård, og hendes stemme underbygger teksterne fra det blideste leje til dramatiske styrt, …” pif, Aktuelt

”Hanne Methling skrider over grænser, skræmmer og forbløffer i elleve intenst brændende sange. …”  Leir Bag, Byens fri Blad

”… Hanne Methling skriver alle sine sange selv, og hun synger dem på en måde så de straks bliver vedkommende. … Det er ofte stort anlagte ting, som bliver holdt nede af hendes hudløst ærlige måde at synge på, … men det bliver aldrig manerer. …”
Ebbe Rosander, Berlingske

”… En utrolig musikalsk spændvidde, et teknisk og følelsesmæssigt enestående sangforedrag, og et dramatisk talent, som uafvendeligt får en til at tænke på Edith Piaf. …”
Carsten Grolin, MM

”… Hanne Methling er en lyrisk-dramatisk alt, et bundt af ukuelig kraft, …”
Søren Vinterberg, Information